19 Oktober 2010

"Förlorar du pengar.. förlorar du inget
Förlorar du vänner.. förlorar du något
Förlorar du hälsan.. förlorar du mycket
Förlorar du hoppet.. förlorar du allt"




"Jag sådde några blommor
en för varje vän Jag tror att de var fyra
men särskilt minns jag en
Det blev höst och vinter och blommorna de dog
på våren kom de åter men kvar bara tre stod
Så kom de stora regnet med moln så stora grå
och nästa gång jag såg dem så var de bara två
Sen så kom då solen med allt de ljus den har
och plötsligt står där ensam en liten blomma kvar
Du härdades i solen
du drunknade i regn
En sak är då säker
du är en verklig vän"



"Kom inte med blommor till min grav när jag dött
kom med dom när jag lever
Spela inte min favoritlåt till minne av mig
spela den för mig så jag kan höra
Fäll inga tårar för att jag är borta
utan gläds med mig när jag ännu är här
Nej gör ingenting vid min grav
jag är ju ändå inte där"



"Kärleken har gått
du med
Kärleken är borta
du med
Kärleken kommer aldrig tillbaka
inte du heller"




Hittade så fina dikter som påminner mig om saker och ting! :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0